تصحيح شده و اندکي حاشيه نويسي دارد و با دو خط نشاني بلاغ ديده مي شود و کتاب را شيخ فخر الدين طريحي صاحب مجمع البحرين خوانده و تصحيح کرده است ، پايان جزء اول شيخ فخر الدين انهائي براي فرزندش شيخ صفي الدين طريحي بتاريخ جمعه از ماه جمادي الثاني 1072 نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده و اندکي حاشيه نويسي دارد و با دو خط نشاني بلاغ ديده مي شود و کتاب را شيخ فخر الدين طريحي صاحب مجمع البحرين خوانده و تصحيح کرده است ، پايان جزء اول شيخ فخر الدين انهائي براي فرزندش شيخ صفي الدين طريحي بتاريخ جمعه از ماه جمادي الثاني 1072 نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
در برخي برگها <مهر مربع بزرگ کتابخانه شيخ فضلالله نوري و روي برگ اول نام کتاب و مولف و تملک محمد قاسم بن احمد مازندراني با مهر مربع ابوالقاسم محمد>< و طربق روايت فضل الله راوندي کتاب حاضر و صورت چند طريق روايي ديگر از کتاب و تملکي به سال ۱۲۶۳ با مهر بيضوي عبده الراجي ابوالقاسم >ديده مي شود.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر جزء اول و دوم را داراست.
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده و در برخي برگها سه نوع امضاي بلاغ ديده مي شود و در برگ ۸۵ امضاي بلاغي از <ملا محمد باقر مجلسي> آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
داراي حواشي مفصل و در برگ پاياني يادداشتي از <محمد هادي بن عباس آمده که حاشيه هايز نسخه حاضر را از نسخه اي که نزد استادش محمد باقر مجلسي> خوانده شده بود نقل نموده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
روي برگ اول چند يادداشت حديثي از <فيض کاشاني و وقفنامه کتاب- که نام واقف در ترميم از بين رفته- به سال ۱۱۳۱ با مهر بيضوي يا هادي..> ديده مي شود.
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده و روي برگ اول امضاي بلاغي بدون نام ديده ميشود.
(يادداشتهاي نسخه)
<روي برگ اول نام کتاب و يادداشت عاريه کتاب از <ملا محمد باقر خراساني و تملکي پاک شده ظاهرا از شيخ حسن صاحب معالم و مهر دائري ناخواني ديده ميشود>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<روي پشت برگ اول تملک محمد رحيم حسيني با مهر بيضوي عبده محمد رحيم الحسيني آمده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بين رساله اول و دوم اعمال ذي حجه و دعاي روز عرفه است.
(يادداشتهاي نسخه)
در برخي از برگها <تملک محمد حسين بن حاجي سبز علي با مهر هشت گوش محمد حسين دارد اميد شفاعت از محمد و مهر بيضوي نور چشم محمد، حسين ديده ميشود.
(يادداشتهاي نسخه)
<روي برگ اول فهرست مطالب کتاب و تملک شيخ طالب آمده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<در سه برگ پاياني بخشي از مناظره بنحرالعلوم با يهود آمده است.>
(يادداشتهاي نسخه)