اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي است در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. اين جزوه در سال ۱۳۷۰ کتابت شده و ظاهرا از انتها ناقص است و مباحث آن به شرح مندرجات است:
بیشتر
محتوا در <مسأله در قبله، فائدهاي پيرامون حجر اسماعيل (ع)، قولي پيرامون قبله، چگونگي ملاک کفاية الجهة، معني کونيين در حد مشرق و مغرب قبله، جهت نماز زماني که قبله مشخص نيست، جمع بين روايات در اين موضوع، به چهار طرف نماز خواندن، بيان حکم عقلي در اين موضوع، فروعات مختلفه، وجوب تقدم ظهر> ميباشد.
(مندرجات)
بیشتر
مساله في القبله، فائده الشريفه في حجر اسماعيل، القول في قبله البعيد، بيان ملاک کفايه الجهته، في بيان المراد من کونين في ما بين الشرق و المغرب القبله، في فقه الحديث القبله، ادله علي کفايه الجهته، الجمع بين الاخبار الباب، اذا تمکن اقل من اربع جهات، في بيان حکم العقل، في وجوب تقديم احتمالات الظهر و فروع المختلفه
(مندرجات)
اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي است در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. اين جزوه در سال ۱۳۷۰ کتابت شده و ظاهرا از انتها ناقص است و مباحث آن به شرح مندرجات است:
بیشتر
مساله في القبله، فائده الشريفه في حجر اسماعيل، القول في قبله البعيد، بيان ملاک کفايه الجهته، في بيان المراد من کونين في ما بين الشرق و المغرب القبله، في فقه الحديث القبله، ادله علي کفايه الجهته، الجمع بين الاخبار الباب، اذا تمکن اقل من اربع جهات، في بيان حکم العقل، في وجوب تقديم احتمالات الظهر و فروع المختلفه
(مندرجات)
اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي است در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده ( اصل آن در کتابخانه ملي موجود) است. اين جزوه در سال ۱۳۷۰ کتابت شده و مباحث آن به شرح مندرجات است:
بیشتر
<حکم اللباس المشکوک في الصلاه.- حکم الصلاه في الخز.- حکم السنجاب؟ في اللباس.- في الحرير و بطلان الصلوه فيه.- حکم المحمول من الحرير.- في التوفيق احمدبن هلال.- تحقيق في سند المکاتبه معه التوقيع و الذم.- الجمع بين الروايات في الحرير. بحث اول آن " حکم الباس المشکوک في الصلاه" مفصل است و بخش عمده جزوه را تشکيل ميدهد.
(مندرجات)
اثر حاضر تقرير درس آيت الله بروجردي و در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. در اين رساله علاوه بر مبحث نيت به مباحث کلي نماز و عبادات نيز پرداخته شده است اصل اين نسخه توسط < استاد زين الدين جعفر زاهدي به کتابخانه آستان قدس رضوي> وقف شده است
اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي و در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. نام مقرر در جزوه نيامده اما طبق شباهت خطي که اين بخش از ديگر قسمتهاي مجموعه خطي داشت اينگونه شناسايي شد. اين رساله شامل شش تنبيه به شرح مندرجات است:
بیشتر
تعداد فرائض و نوافل، نوافل در عبادات، مستحبات براي تکميل واجبات، جمع بين نماز ظهر و عصر، فاصله بين نماز مغرب و عشاء، سقط نافلههاي ظهر و عصر در مسافرت
(مندرجات)
<تنبيه الاول: تعداد فرائض و نوافل.- تنبيه الثاني: ان النوافل من العبادات.- تنبيه الثالث: تشريح النوافل لتکميل الفرائض.- تنبيه الرابع: الجمع بين الظهر و العصر.- تنبيه الخامس: تفريق بين العشائئن.- تنبيه السادس: سقوط النافله الظهرين في السفر>
(مندرجات)
بیشتر
فی النوافل: تقریر بحث سید حسین الطباطبایی البروجردی
اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي و در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. نام مقرر در جزوه نيامده اما طبق شباهت خطي که اين بخش از ديگر قسمتهاي مجموعه خطي داشت اينگونه شناسايي شد. اين رساله شامل شش تنبيه به شرح مندرجات است:
بیشتر
<تنبيه الاول: تعداد فرائض و نوافل.- تنبيه الثاني: ان النوافل من العبادات.- تنبيه الثالث: تشريح النوافل لتکميل الفرائض.- تنبيه الرابع: الجمع بين الظهر و العصر.- تنبيه الخامس: تفريق بين العشائئن.- تنبيه السادس: سقوط النافله الظهرين في السفر>
(مندرجات)
اثر حاضر تقرير آيت الله محمد واعظ زاه خراساني از بحث صلاه آيت الله بروجردي بوده و اين نسخه چاپ عکسي از روي (مسوده) نسخه اي به خط ايشان است که در تاريخ ۱۳۲۸ ش. در کلاس درس آيت الله بروجردي نوشته اند و در تاريخ ۱۳ رجب ۱۴۱۷ بازنويسي آن اتمام يافته و مباحث آن به شرح مندرجات است
بیشتر
عربي
شامل مباحث: آيات قرآن پيرامون وقت نمازهاي واجب يوميه، تعيين اول و آخر وقت ظهر، وقت اختصاصي و وقت اشتراکي نمازها، قاعده من ادراک، حکم ادراک ۵ رکعت تا وقت مغرب، معني زوال، اول و آخر وقت مغرب، آول و آخر وقت عشاء و نماز صبح، خاتمه مواقيت صلوات يويمه، اوقات نوافل، و نوافل روزانه
(مندرجات)
بیشتر
فی المواقیت و صلوات یومیه: تقریر لبحث حسین الطباطبایی البروجردی
اثر حاضر تقرير آيت الله محمد واعظ زاه خراساني از بحث صلاه آيت الله بروجردي بوده و اين نسخه چاپ عکسي از روي (مسوده) نسخه اي به خط ايشان است که در تاريخ ۱۳۲۸ ش. در کلاس درس آيت الله بروجردي نوشته اند و در تاريخ ۱۳ رجب ۱۴۱۷ بازنويسي آن اتمام يافته و مباحث آن به شرح مندرجات است
بیشتر
عربي
شامل مباحث: آيات قرآن پيرامون وقت نمازهاي واجب يوميه، تعيين اول و آخر وقت ظهر، وقت اختصاصي و وقت اشتراکي نمازها، قاعده من ادراک، حکم ادراک ۵ رکعت تا وقت مغرب، معني زوال، اول و آخر وقت مغرب، آول و آخر وقت عشاء و نماز صبح، خاتمه مواقيت صلوات يويمه، اوقات نوافل، و نوافل روزانه
(مندرجات)
اثر حاضر تقرير آيت الله محمد واعظ زاه خراساني از بحث صلاه آيت الله بروجردي بوده و اين نسخه چاپ عکسي از روي (مسوده) نسخه اي به خط ايشان است که در تاريخ ۱۳۲۹-۱۳۲۸ش در کلاس درس آيت الله بروجردي نوشته اند و در تاريخ ۱۴۱۷ بازنويسي آن اتمام يافته است
بیشتر
عربي
نماز جمعه، قبله و مباحث مترتب بر آن، احکام متحير در قبله، کشف خلاف در قبله، حکم انحراف در قبله، قبله در نمازهاي نافله، لباس مصلي، وجوب ستر عوره در نماز، وجوب ستر شرعي زن در نماز، پيرامون ستر قدمين و دو دست، حکم صلوه العاري، حکم در فراموشي مواضع ستر، اصاله عدم التزکيه، اعتبار سوق و يد مسلمين، برائت عقيله، حديث رفع، اصالت عدم مانع، استدلال به استصحاب، اصاله الحليه الحکميه، بطلان نماز، اجتماع امر و نهي، ..
(مندرجات)
اثر حاضر تقرير آيت الله محمد واعظ زاه خراساني از بحث صلاه آيت الله بروجردي بوده و اين نسخه چاپ عکسي از روي (مسوده) نسخه اي به خط ايشان است که در تاريخ ۱۳۲۹-۱۳۲۸ش در کلاس درس آيت الله بروجردي نوشته اند و در تاريخ ۱۴۱۷ بازنويسي آن اتمام يافته است
بیشتر
عربي
نماز جمعه، قبله و مباحث مترتب بر آن، احکام متحير در قبله، کشف خلاف در قبله، حکم انحراف در قبله، قبله در نمازهاي نافله، لباس مصلي، وجوب ستر عوره در نماز، وجوب ستر شرعي زن در نماز، پيرامون ستر قدمين و دو دست، حکم صلوه العاري، حکم در فراموشي مواضع ستر، اصاله عدم التزکيه، اعتبار سوق و يد مسلمين، برائت عقيله، حديث رفع، اصالت عدم مانع، استدلال به استصحاب، اصاله الحليه الحکميه، بطلان نماز، اجتماع امر و نهي، ..
(مندرجات)
اثر حاضر که تقرير درس آيت الله بروجردي است در واقع جزوه اي است که از روي نسخه دستنويس مقرر عکسبرداي شده است. در ابتداي اين رساله مختصري در اجماع آمده و بعد به مبحث قبله پرداخته شده است که محتواي ان به شرح مندرجات است:
بیشتر
اجماع منقول، احکام قبله، قبلهيابي، قبله در نمازهاي واجب و مستحبي، روايات وارده در قبله، قبله در هواپيما، قبله بين مشرق و مغرب، قبله در داخل و بالا و اطراف کعبه، لباس در نماز، لباس زنان در نماز و در ادامه بحثهاي مفصل رجالي و بررسي سندهاي روايات آمده است.
(مندرجات)