رساله اي متوسط در احکام و فروعات و مسائل ميراث و فرايض که بصورت استدلالي و با توجه به آيات و روايات و اقوال فقها برشته تحرير در آمده است ، نام کتاب در الذريعه نيامده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۲۲۱۳ (برگ۱۳۷-۱۸۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، در پايان تاريخ ۱۲۹۴ق ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي متوسط در احکام و فروعات و مسائل ميراث و فرايض که بصورت استدلالي و با توجه به آيات و روايات و اقوال فقها برشته تحرير در آمده است ، نام کتاب در الذريعه نيامده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۲۲۱۳ (برگ۱۳۷-۱۸۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، در پايان تاريخ ۱۲۹۴ق ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه و استدلالي در مقوله غصب که با استفاده از آيات و روايات و نظر به اقوال و آراء فقها نگاشته شده و بگفته صاحب الذريعه اين رساله و رساله هاي آتي جزئي از کتاب معروف مولف موسوم به <انوار الفقاهه>نيستند
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه و استدلالي در مقوله غصب که با استفاده از آيات و روايات و نظر به اقوال و آراء فقها نگاشته شده و بگفته صاحب الذريعه اين رساله و رساله هاي آتي جزئي از کتاب معروف مولف موسوم به <انوار الفقاهه>نيستند
(يادداشتهاي نسخه)
<اي کتاب در سه فن به تربيت ذيل تنظيم يافته است: الفن الاول فيما يتعلق ببيان الاصول الاسلاميه و العقايد الابمانيه الجعفريه ، الفن الثاني فيما يتعلق ببيان بعض المطالب الاصوليه الفرعيه و ما يتبعها من القواعد المشترکه بين المطالب الفقهيه الفن الثالث فيما يتعلق بالفروع الديينيه و هو علي ثلاثه اقسام>
(يادداشتهاي نسخه)
<اي کتاب در سه فن به تربيت ذيل تنظيم يافته است: الفن الاول فيما يتعلق ببيان الاصول الاسلاميه و العقايد الابمانيه الجعفريه ، الفن الثاني فيما يتعلق ببيان بعض المطالب الاصوليه الفرعيه و ما يتبعها من القواعد المشترکه بين المطالب الفقهيه الفن الثالث فيما يتعلق بالفروع الديينيه و هو علي ثلاثه اقسام>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه استدلالي بسيار معروفي است تا کتاب زکات . >برخي گفتهاند کتاب وقف نيز نگاشته بوده است که به نام شاه وقت <(فتحعلي شاه قاجار) که در ديباچه مولف> نيامده و با اشاره ذکر شده است. کتاب در سه فن است: <اول در اصول اعتقادي که در بعضي نسخهها جدا شده و>< معروف است به "العقائد الجعفريه" دوم در قواعد کلي اصول فقه>< و سوم در فورع دين که مانن کتابهاي فقهي نگاشته شده>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۸. ص.۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۴۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ص.۲۶. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<طهارت تا خمس را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده. گويا نسخه داراي حواشي بوده که به خاطر صحافي از بين رفته است
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه استدلالي بسيار معروفي است تا کتاب زکات . >برخي گفتهاند کتاب وقف نيز نگاشته بوده است که به نام شاه وقت <(فتحعلي شاه قاجار) که در ديباچه مولف> نيامده و با اشاره ذکر شده است. کتاب در سه فن است: <اول در اصول اعتقادي که در بعضي نسخهها جدا شده و>< معروف است به "العقائد الجعفريه" دوم در قواعد کلي اصول فقه>< و سوم در فورع دين که مانن کتابهاي فقهي نگاشته شده>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۸. ص.۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۴۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ص.۲۶. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<طهارت تا خمس را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده. گويا نسخه داراي حواشي بوده که به خاطر صحافي از بين رفته است
(يادداشتهاي نسخه)
منهج الرشا لمن اراد السداد در واقع جواب شيخ جعفر کاشف الغطاء به نامه اي است که شيخ عبدالعزيز بن مسعود (فرزند محمد بن سعود اولين حاکم وهابي عربستان) براي او ارسال نموده و به مباني مذهب شيعه اشکال وارد کرده است
بیشتر
بخش دوم کتاب در بغداد، توسط مطبعه الفرات و در سال ۱۳۴۵ق. = ۱۳۰۵ منتشر شده که همراه با بخش اول در يک مجلد صحافي شده اند
بخش سوم کتاب در بغداد، توسط مطبعه الاستقلال و در سال ۱۳۴۳ق. = ۱۳۰۳ منتشر شده که همراه با دو بخش ديگر در يک مجلد صحافي شده اند
<چاپ سربي>
اثر حاضر در <کتابخانه اختصاصي آيت الله بروجردي> نگهداري مي شود که از کتب آقاي <صاحب الداري> بوده است. همچنين در ابتدا و انتهاي اثر يادداشت هاي متفرقه اي وجود دارد
منهج الرشا لمن اراد السداد در واقع جواب شيخ جعفر کاشف الغطاء به نامه اي است که شيخ عبدالعزيز بن مسعود (فرزند محمد بن سعود اولين حاکم وهابي عربستان) براي او ارسال نموده و به مباني مذهب شيعه اشکال وارد کرده است
بیشتر
بخش دوم کتاب در بغداد، توسط مطبعه الفرات و در سال ۱۳۴۵ق. = ۱۳۰۵ منتشر شده که همراه با بخش اول در يک مجلد صحافي شده اند
بخش سوم کتاب در بغداد، توسط مطبعه الاستقلال و در سال ۱۳۴۳ق. = ۱۳۰۳ منتشر شده که همراه با دو بخش ديگر در يک مجلد صحافي شده اند
<چاپ سربي>
اثر حاضر در <کتابخانه اختصاصي آيت الله بروجردي> نگهداري مي شود که از کتب آقاي <صاحب الداري> بوده است. همچنين در ابتدا و انتهاي اثر يادداشت هاي متفرقه اي وجود دارد
اين اثر در واقع جواب شيخ جعفر کاشف الغطاء به نامه اي است که شيخ عبدالعزيز بن سعود (فرزند محمد بن سعود اولين حاکم وهابي عربستان) براي او ارسال نموده و به مباني مذهب شيعه اشکال وارد کرده است
بیشتر
کتابنامه بهصورت زيرنويس
نمايه
ناشر نسخه دوم <مجمع جهاني اهل بيت (ع)> مي باشد
ن.۱ <اهدا کننده: موسسه کاشف الغطاء العامه> ن.۲ <اهدا کننده: مجمع جهاني اهل بيت (ع)>